IN TOKOPEDIA APPLICATIONS, THE EFFECT OF ELECTRONIC WORD OF MOUTH AND DIGITAL PAYMENT ON BUYING INTENTION
Abstract
Dengan kemajuan teknologi dan informasi masa depan, banyak sektor perusahaan menggunakan teknologi dan media sebagai alat dalam melakukan kegiatan pemasaran. Evolusi periklanan telah menjadi tren saat ini untuk kinerja komersial jangka panjang. Namun, masalah muncul ketika perusahaan menempatkan platform jejaring sosial yang salah, yang berdampak negatif pada perusahaan itu sendiri. Penelitian ini bertujuan untuk melihat dampak dari electronic word of mouth dan kemudahan pembayaran (digital payment) terhadap perilaku pembelian pada bisnis Tokopedia Tokopedia di Bogor. Dalam penelitian ini, 150 orang dipilih secara acak untuk menggunakan aplikasi belanja online smartphone. Strategi analisis regresi linier berganda dengan software SPSS versi 26 digunakan dalam penelitian ini. Hasilnya menunjukkan bahwa berita elektronik dari mulut ke mulut dan pembayaran digital memiliki dampak positif pada niat beli dan dapat dinilai sangat baik.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
An author who publishes in the Jurnal Darma Agung agrees to the following terms:
- Author retains the copyright and grants the journal the right of first publication of the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal
- Author is able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book) with the acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Author is permitted and encouraged to post his/her work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work (See The Effect of Open Access).